vineri, 13 martie 2009

Creativ cultural

A fi "cultural creative" a devenit un subiect frecvent pe agenda discuţiilor mouth-to-mouth, dar şi în cadrul conferinţelor şi mă bucură enorm să văd asta. Pentru că de mult mi-am pus problema conştientizării existenţei unei astfel de subculturi care apreciază valorile umane, naturale, care să fie un exemplu de stil de viaţă, de mod de a fi. Un alt exemplu în afară de cel care promovează eludarea valorilor, uitarea lor, aruncarea lor. Un alt pattern, o redirecţionare a valorilor.

Lucrarea The Cultural Creatives: How 50 million People are Changing the World scrisă de Ray şi Andreson a apărut în 2000, iar în 2008, colectivul de iniţiativă de la SNSPA, publică o serie de cercetări privind evoluţia valorilor în societatea românescă. În 2009, subiectul devine din ce în ce mai abordat.
Ce mi se pare important e faptul că, pentru a fi un cultural creative, trebuie să conştientizezi trăsăturile unui cultural creative. Din acest motiv am început să scriu despre asta şi să observ cu atenţie curentul cultural creative. Poate că e momentul să afli că nu esti singurul care crede în altfel de valori şi pe care le promovează, poate că e timpul să prinzi mai mult curaj în acţiunile tale zilnice, pentru că în state sunt vreo 50 de milioane de astfel de oameni, iar în Europa vreo 70-80 de milioane. Află mai multe despre tine, deci, chiar aici http://www.culturalcreatives.org/questionnaire.html .



3 comentarii:

Smaranda spunea...

Hey, salut! Imi pasa de multe lucruri pe care le-am gasit in link-ul din post, dar nu pentru ca asa e modern, ci pentru ca pur si simplu asa simt. Cel mai mult ma deranjeaza felul in care este vazut in presa viitorul, poate ca presa nu-si da seama dar lumea se indeparteaza de acest model al stirilor negative, cauta optimism si astfel daca presa isi va schimba atitudinea, s-ar putea sa aiba mai mult succes!
Mai vreau sa iti spun un lucru, si anume ca desi am participat la un concurs pentru bloggeri de curand, si desi am iesit pe ultimul loc, nu m-a deranjat acest lucru, din contra! Cred ca si acest lucru face parte din conceptul cultural creative: a imbratisa criticile cu bratele deschise! Desi imi doream sa castig mi-am dat seama ca mai am mult de lucru pana la o astfel de performanta! Cred insa ca daca ai fi participat tu la concursul respectiv, s-ar putea sa fi obtinut un punctaj mare! Aceasta este parerea mea deoarece reusesti sa folosesti un limbaj artistic, pe cand eu folosesc mai degraba un limbaj verbal, chiar in scris!

Mo spunea...

Ma bucur Smaranda :) A fi creativ cultural inseamna sa privesti in jur si sa apreciezi ceea ce vezi, sa apreciezi experientele pe care le ai. Sunt chestiuni care pur si simplu sunt acolo, ele trebuie sa vina din interior... si tu scrii foarte bine, multumesc pentru remarca, ai incredere in ceea ce ti+ai propus sa obtii. Bine?

Smaranda spunea...

Cum sa nu am incredere! Întrebarea este am oare si destule cunostinte care sa-mi sustină increderea, care să fie un suport viabil? "?" Acesta este raspunsul pe care il cautam!